Нанотехнологическое сообщество Нанометр, все о нанотехнологиях
на первую страницу Новости Публикации Библиотека Галерея Сообщество Объявления Олимпиада ABC О проекте
 
  регистрация
помощь
 

Industrial Technologies 2014 conference

Ключевые слова:  биотехнологии, инновации, нанотехнологии

18 марта 2014

The Industrial Technologies 2014 conference will be held from 9 to 11 April 2014 in Athens, Greece. The Conference integrates nanotechnology, biotechnology, advanced materials and new production technologies. The event offers opportunities for developing valuable research and industry collaborations, and showcases cutting-edge research, latest innovations and rising companies from all around Europe.

The main topics include:
European and global developments in the high-tech arena,
Re-industrialisation and regional development in Europe,
Technological and entrepreneurial opportunities especially for the Balkan and Mediterranean states, and
Opportunities in Horizon 2020 in the field of enabling technologies.

The 3-day programme offers numerous opportunities to meet and hear international high-level speakers from industry, research and policy. You can explore cutting-edge technologies and network with innovative start-ups and well-known corporations, top-notch research organisations, technology clusters and various other important stakeholders of the European Technology platforms and the Public Private Partnerships. The conference programme includes 4 plenaries, 17 sessions, and 14 workshops with high-level international speakers from the areas of Key Enabling Technologies.

Industrial Technologies for Schools is a national outreach activity organised in the context of the Industrial Technologies 2014 Conference.

Student teams from the following schools will participate in this activity:

The activity has the following objectives:

  • Acquaint students with modern industrial technologies, including nanotechnologies, advanced materials and new production technologies
  • Engage them in a debate about the relevance of industrial technologies with the grand societal challenges of Europe (e.g. resources efficiency, ageing society, innovative societies etc.)
  • Promote creative thinking through a project-based competition
  • Enable students to actively participate in the Conference, present their ideas and interact with the European Industrial Technologies community

The activity is structured in two parts:

School1-1

Part 1

  • Presentations in schools on the state of play and future perspectives of modern NMP technologies
  • Visits of school teams to academic / research facilities including demonstrations of relevant technologies

Part 2

The school teams will address the question “What can NMP technologies do for addressing the grand societal challenges with a view to year 2020?” and will conceptualise a product / service based on advanced NMP technologies that may address in a novel way an everyday life problem associated with Europe’s Grand Societal Challenges

Each school team will deliver a short report describing the product / service idea, as well as a poster to be exhibited at the posters area, with the key concepts of their proposal.

On Friday, 11th of April 2014 (Conference Day 3), a workshop dedicated to the Industrial Technologies for Schools activity will take place in the Conference venue. All school teams participating in the activity will present their ideas on stage. The competition results will be announced at the end of the Workshop and an award will be given to the winning teams.

School2

  • Join this unique event organised for the first time in the context of an Industrial Technologies Conference
  • Listen to a “student-eye” view on the future potential of industrial technologies, and get a flavour of out-of-the-box thinking on applications of NMP technologies
  • Experience the enthusiasm of young people that will hopefully contribute in advancing NMP technologies with their fresh ideas beyond Horizon 2020

For more information about Industrial Technologies for Schools, contact:
Dr. Dimitris MOURTZIS (Tel.: 2610-997262, email: mourtzis@lms.mech.upatras.gr)
Dr. Dimitris MAVRIKIOS (Tel.: 2610-997262, email: mavrik@lms.mech.upatras.gr)

REGISTER

Ягоды
Ягоды

Сверхчувствительные сенсоры магнитного поля для магнитокардиографии
Группой Магнитооптики, плазмоники и нанофотоники Российского квантового центра (Сколково) совместно с сотрудники кафедры экспериментальной физики и научно-исследовательского центра функциональных материалов и нанотехнологий Физико-технического институту КФУ им. В.И. Вернадского при финансовой поддержке Российского научного фонда выполняется комплексный научный проект «Сверхчувствительные сенсоры магнитного поля для магнитокардиографии».

Выход новой версии программного обеспечения для моделирования физических процессов COMSOL Multiphysics®
От новых решателей и методов до разработки приложений и инструментов развертывания, новая версия программного обеспечения COMSOL® 5.2a расширяет возможности электротехнического, механического, гидродинамического и химического моделирования и оптимизации.

Перст-дайджест
В новом выпуске бюллетеня «ПерсТ»: Сюрприз от передопированных купратов или куда пропали электроны? Уроки природы. Скопированные у бабочек гироидные наноструктуры лучше оригинала! Высокотемпературный сверхпроводник и топологический диэлектрик “в одном флаконе”. Эффективная очистка эпитаксиального графена от полимеров. Шестой Евро-азиатский симпозиум “Тенденции в магнетизме” EASTMAG-2016.

Ученые научились убивать рак молибденом и кислородом

Новосибирские ученые начали испытание нового препарата от рака, разработанного на основе молибденовых кластеров.

«Лаборанты» или «творцы»?
Гудилин Е.А.
«Да как эти нанотехнологии можно увидеть?», - спросила нас как – то замечательная женщина, настоящий творец будущего молодых талантов в нашей стране.
«И правда, как их увидеть, а главное, зачем?”, - подумалось мне, наивному, а потом осенило: ведь если не увидеть, то значит, и не показать, а поэтому их как бы и нет.

Лекция 10. Переходные металлы
Еремин Вадим Владимирович

Проектная работа

Сегодня становится все более популярной так называемая проектная работа школьников, однако на этот счет есть очень разные мнения. Мы были бы признательны, если бы Вы высказали кратко свое мнение по этому поводу путем голосования. Заранее благодарны!

Закон о реформировании РАН

В Совместном заявлении Совета по науке и членов Общественного совета Минобрнауки предлагается отозвать нынешний проект закона о "реформировании" РАН из Государственной думы и вернуться к его рассмотрению с соблюдением процедуры утвержденной постановлением Правительства РФ №851 от 25.08.2012, и указом Президента РФ №601 от 07.05.2012, которая была грубо нарушена. Мы предлагаем Вам высказать (анонимно) свое мнение в данном опросе, чтобы его статистические результаты были видны всем участникам опроса и общественности.

Проектная деятельность с точки зрения учителя

Это специальный опрос для учителей и представителей школ, которых мы просим оценить значимость предлагаемых материалов, мероприятий и перспективы их дальнейшего совершенствования на пути эффективного взаимодействия школ и ВУЗов. В опросе могут также участвовать школьники, студенты и аспиранты, особенно со своими критическими замечаниями в комментариях.



 
Сайт создан в 2006 году совместными усилиями группы сотрудников и выпускников ФНМ МГУ.
Сайт модернизирован для ресурсной поддержки проектной деятельности учащихся в рамках ГК 16.647.12.2059 (МОН РФ)
Частичное или полное копирование материалов сайта возможно. Но прежде чем это делать ознакомьтесь с инструкцией.